۱۰ مهر ۱۳۹۳، ۱۳:۵۸

چند خبر از تئاتر

برگزاری افتتاحیه جشنواره تئاتر شهر/ «گنگ خواب دیده» به دانشجویان تخفیف می دهد

برگزاری افتتاحیه جشنواره تئاتر شهر/ «گنگ خواب دیده» به دانشجویان تخفیف می دهد

افتتاح جشنواره تئاتر شهر با حضور شهاب مرادی رییس سازمان فرهنگی هنری شهردای تهران، تخفیف دانشجویی نمایش «گنگ خواب دیده»، جدول برنامه های اولین روز جشنواره تئاتر شهر و تمدید نمایش «91913 » اخبار امروز تاتر هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بلیت‌های نمایش «گنگ خواب دیده» نوشته و کارگردانی آتیلا پسیانی از روز یکشنبه تا چهارشنبه هر هفته با تخفیف ویژه 60 درصدی به دانشجویان ارائه می شود.

دانشجویان علاقمند به تماشای نمایش «گنگ خواب دیده» می توانند تا پایان اجرای این نمایش از روز یکشنبه تا چهارشنبه با مراجعه حضوری به تماشاخانه ایرانشهر و یا از طریق رزرو تلفنی از بلیت های تخفیف دار این اثر برخوردار شوند.

این نمایش هر شب ساعت 18:30 با نقش آفرینی فاطمه تقوی، ستاره پسیانی و مهدی صدر در سالن استاد سمندریان روی صحنه می رود. همچنین محمد چرمشیر داراماتورژ، خسرو پسیانی مهندسی و اجرای تکنیک، امیر حسین دوانی مدیر تولید و دستیار کارگردان و علیرضا حبیبی مدیر صحنه این نمایش هستند.

مراسم افتتاح سومین جشنواره تئاتر شهر برگزار می شود

مراسم افتتاح سومین جشنواره تئاتر شهر شامگاه روز جمعه 11 مهر با حضور مدیران فرهنگی و هنری شهر تهران در باغ موزه هنرهای ایرانی برگزار می شود.

مراسم افتتاح سومین جشنواره تئاتر شهر با حضور شهاب مرادی ریاست سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران ساعت 19 روز جمعه 11 مهر در باغ موزه هنرهای ایرانی برگزار می شود.

هنرمندان تئاتر کشور، گروه های نمایشی شرکت کننده در این جشنواره در کنار مدیران و مسئولان فرهنگی و هنری تهران و اصحاب رسانه در ضیافت شام جشنواره شرکت می کنند تا این رویداد بزرگ فرهنگی شهر تهران را در آستانه خجسته روز عید قربان جشن بگیرند.

سومین جشنواره تئاتر شهر با دبیری شهرام کرمی از 11 تا 18 مهرماه جاری در تالارها و فرهنگسراهای شهر تهران برگزار می شود.

برنامه اولین روز اجراهای جشنواره تئاتر شهر

جمعه یازدهم مهر ماه و در نخستین روز از برگزاری سومین دوره جشنواره تئاتر شهر، 8 نمایش در بخش های صحنه ای و باران، کودک و نوجوان و نمایشنامه نویسی و نمایشنامه خوانی اجرا می شود.

در بخش صحنه ای و باران، نمایش «ایستادن بر فراز یک اتفاق» به کارگردانی روزبه اختری و نویسندگی سید علی نوریان، در دو سانس 18 و 20 در سالن مهر حوزه هنری روی صحنه خواهد رفت.

در ادامه همین بخش در سانس های 17 و 19 نمایش «بی خانمان» به کارگردانی فاطمه عرب کرمانی و نویسندگی فرهاد ناظرزاده کرمانی، در سالن ماه حوزه هنری اجرا می شود.

از نمایش های بخش صحنه ای باران در سانس های 17 و 19 «مسواکمندان» به نویسندگی و  کارگردانی سید رضا خاتمی در سالن اصلی تالار محراب و در دو سانس 16 و 18 «چهار نمایش منتشر نشده از مهران صوفی» به نویسندگی و کارگردانی میلاد محمدی در سالن کوچک تالار محراب روی صحنه می رود.

جمعه یازدهم مهر ماه و در نخستین روز از برگزاری سومین جشنواره تئاتر شهر، در بخش کودک و نوجوان نمایش "زال و سیمرغ" به نویسندگی و  کارگردانی مهتاب ناصری، سانس های  16 و 18 در خانه فرهنگ فدک نمایش داده می شود.

از همین بخش نیز نمایش «ملا محمدجان» از عماد رسولی و نوشته احمد عطایی، در دو سانس 16 و 18:30 در سالن فرهنگ فرهنگسرای خاوران اجرا خواهد شد.

در بخش نمایشنامه نویسی و نمایشنامه خوانی نیز، در سانس 17 «جهانباز» نوشته علی میرزاعمادی و کارگردانی کرامت رودساز و در سانس 19  «سپاسگزارم درخت گلابی» به نویسندگی و کارگردانی پویا پیر حسین لو در فرهنگسرای سرو خوانش می شود.

سومین دوره جشنواره تئاتر شهر از یازدهم تا هجدهم مهر ماه در مراکز فرهنگی و فرهنگسراهای تهران برگزار خواهد شد.

«91913 » تمدید شد

نمایش «91913» به نوسیندگی و کارگردانی آیدین الفت تا یک هفته دیگر تمدید شد. 
 
بر اساس  رایزنی های گروه اجرایی نمایش «91913» با مدیریت  بنیاد رودکی و تالار حافظ  و همینطور استقبال خوب تماشاگران و دانشجویان و هنر جویان این اثر نمایشی تا روز جمعه 18 مهرماه تمدید شد.

در هفته پایانی بنابه نظر کارگردان، تغییراتی در طراحی صدا و طراحی نور لحاظ خواهد شد که نمایش را جذاب تر خواهد کرد. نمایش «91913 » به نویسندگی و کارکردانی آیدین الفت  و بازی سینا کرمی همراه با صداپیشه گی کامبیز دیرباز، مسعود رایگان، رویا تیموریان، پیام دهکردی، سیامک صفری، احمد مهرانفر، هوتن شکیبا و باران کوثری در روزهای باقی مانده هر روز بجز شنبه ساعت 18:30 در تالار حافظ میزبان تماشاگران خواهد بود.
 

 

کد خبر 2382390

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha